REGULAMENTUL MAGAZINULUI ONLINE
RAHELSTORE.RO
CUPRINS:
I. DISPOZIȚII GENERALE
II. SERVICIILE ELECTRONICE ÎN CADRUL MAGAZINULUI
ONLINE ȘI APLICAȚIA
III. CONDIȚIILE ÎNCHEIERII CONTRACTULUI DE VÂNZARE
IV. MODALITĂȚI ȘI TERMENE DE PLATĂ PENTRU PRODUSE
V. COST, MODALITĂȚI ȘI TERMENE DE LIVRARE A PRODUSULUI
VI. RECLAMAȚIA PRODUSULUI
VII. MODALITĂŢI EXTRAJUDICIARE DE EXAMINARE A
RECLAMAŢIEI, CĂILE DE
REVENDICARE ŞI ACCESUL LA ACESTE PROCEDURI
VIII. DREPTUL DE RENUNŢARE LA CONTRACT
IX. LICENȚĂ
X. PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
XI. DREPTUL DE RENUNŢARE LA CONTRACT ȘI MODIFICAREA
REGULAMENTULUI
XII. DISPOZIȚII PENTRU CLIENȚII NONCONSUMATORI
XIII. DISPOZIŢII FINALE
Anexe:
Modelul fomularului de reziliere a contractului
încheiat la distanță
Magazinul
online rahelstore.ro are în vedere drepturile consumatorului.
Consumatorul nu poate renunţa
la drepturile sale prevazute de legislatia în vigoare. Dispozițiile acordurilor
mai puțin favorabile pentru consumator decât prevederile Legii cu privire la
protecţia consumatorilor vor fi nule, iar în locul lor se folosesc prevederile
Legii privind protecţia consumatorilor. Prin urmare, dispozițiile prezentului
Regulament nu intenționează să excludă sau să limiteze oricare din drepturile
consumatorilor care le sunt conferite prin dispozițiile absolute ale legii, iar
eventualele dubii trebuie interpretate în favoarea consumatorului. Prezentul
Regulament se completeaza cu dizpozitiile legale aplicabile comertului
electronic iar in caz de neconcordanţă între dispoziţiile prezentului
Regulament şi prevederile de mai sus, prioritate vor avea dispozitiile legale.
I. DISPOZIŢII
GENERALE
1.Magazinul online disponibil
la adresa de internet www.rahelstore.ro este administrat de compania OCTOPUS
INC SRL cu sediul în Cisnadie (adresa
locaţiei şi adresa de
serviciu: Str. Visinilor nr 2, Cisnadie, Jud.Sibiu - Romania)
înregistrată la Reg. Com.:
CUI: RO32848492, J32/196/2014 ; adresa de e-mail: octopusinc@protonmail.com,
număr telefon: (+40) 758910451, (+40) 746285418
2. Utilizarea magazinului
Online necesită îndeplinirea de către dispozitive finale și a
sistemului teleinformatic
utilizate de către Client, a anumitor cerințelor tehnice.
3. Prezentul Regulament se
adresează atât Cliențiilor fiind consumatori cât şi Clienților
nonconsumatori ce utilizează
Magazinul Online, Serviciile Electronice sau incheie Contracte de Vânzare (cu
excepția punctului XII din prezentul Regulament care se adresează numai
antreprenorilor).
4. Acceptarea Regulamentului
este voluntară, dar necesară pentru crearea Contului și/sau în scopul plasării
comenzii de către Client.
5. Informațiile prezentate în
cadrul Magazinului Online sau, în cazul plasării Comenzilor cu utilizarea altor
mijloace de comunicare la distanță, mesaj electronic cu confirmarea
conținutului Contractului de
Vânzare propus, despre care este vorba în pct. III, art.6 lit. a, a
Regulamentului constituie doar invitația la încheierea Contractului de Vânzare
în sensul art. 2 pct. 7 din OUG 34/2014
6. Ori de câte ori se folosesc
următorii termeni notați cu majusculă aceștia vor fi interpretați în sensul
următor, dacă nu se prevede altfel în mod explicit în contextul utilizării lor.
a. APLICAȚIA – aplicație
software (aplicație mobilă) pusă la dispoziția Clientului de
către Vânzător, destinată
instalării pe un dispozitiv mobil deținut de către Client și care
permite, în special,
utilizarea Magazinului Online fără necesitatea deschideri
browserului web.
b. DRC – Departamentul Relații
Clienți, care oferă Cliențiilor informații cu privire la
activitatea desfășurată prin
intermediul Magazinului Online, printre care informații cu
privire la Produse, Magazin,
Regulament sau Promoții valabile, în Zilele Lucrătoare și
este disponibil de luni până
vineri între orele indicate pe pagina
rahelstore.ro/contact, la
numarul de telefon +40 746285418, la adresa de e-mail:
info@rahelstore.ro, prin
intermediul chatului on-line în cadrul Magazinului Online
precum și cu ajutorul
formularului de contact din Magazinul Online din secțiunea
”Contact”. Număr taxat
standard – conform tarifului operatorului.
c. PRETUL – exprimat în RON
sau în altă monedă suma remunerației brute (conținând
taxa TVA) apartinând
Vânzătorului din titlul de transfer a proprietății Produsului către
Client în conformitate cu
Contractul de Vânzare. Prețul nu include costurile de livrare,
cu excepția cazului în care
condițiile Promoției stabilesc altfel.
d. ZI LUCRĂTOARE – una din
zilele de luni până vineri cu excepţia sărbătorilor
legale, declarate zile libere.
e. PAROLA– un șir alfanumeric
necesar autorizării accesului în Cont, care este stabilit
de către Client atunci când
crează un Cont. Înregistrarea contului necesită repetarea
parolei de două ori pentru a
detecta și corecta greșelile. Clientul este obligat să păstreze
parolele în strictă
confidențialitate (nu dezvăluie persoanelor terțe). Vânzătorul oferă
Clientului posibilitatea
modificării parolei.
f. CLIENT -(1) persoană fizică
cu capacitate deplină de a acţiona legal și în cazurile
prevăzute de normele general
aplicabile, persoană fizică cu capacităţi juridice limitate;
(2) persoană juridică; sau (3)
organizaţie fără personalitate juridică, care legal i se
recunoaşte capacitatea
juridică; - care a încheiat sau intenționează să încheie un
Contract de Vânzare cu
Vânzătorul.În cazul în care Clientul este o persoană fizică cu
capacitate juridică limitată,
acesta din urmă se angajează să obțină un consimțământ
efectiv din punct de vedere
legal al reprezentantului său statutar pentru încheierea
Contractului de furnizare a
Serviciilor / Contractului de Vânzare și să înmâneze acest
consimțământ la fiecare
solicitare a Vânzătorului și, în principiu, ca parte a magazinului
online, au caracterul de
contracte încheiate în mod obișnuit în chestiuni actuale mici din
viața de zi cu zi.
g. CODUL CIVIL – Codului Civil
Roman,Legii 365/2002, OUG34/2014, Legea
449/2003, Legea 193/2000.
h. CONSUMATOR – Persoana
fizică care desfășoară o activitate juridică cu un
întreprinzător care nu este
direct legată de afacerea sau profesia ei.
i. CONT - Serviciul
Electronic, identificat prin nume de utilizator (Login) şi Parolă introdusă de
Client, resurse colectate de sistemul informatic al Vânzătorului, permițând
Clientului să utilizeze
funcționalitățile/servicii suplimentare. Clientul obține accesul la
Cont cu ajutorul Loginului și
Parolei. Clientul se conectează în Contul său după înregistrarea în Magazinul
Online. Contul vă permite să stocați informațiile de adresă
ale Clientului pentru
produsele de expediere, să urmăriți starea comenzii, să accesați
Istoricul comenzilor precum și
alte servicii puse la dispoziție de către Vânzător.
Clientul este responsabil
pentru pastrarea seretului parolei de acces in contul unic.
Clientul intelege ca daca
incredinteaza cuiva parola contului sau, acea persoana are
acces si la datele sale
personale. Datele personale introduse la crearea contului nu vor fi
transferate de magazinul
online catre terte persoane.
j. COS - un serviciu oferit
fiecărui Client care utilizează Magazinul Online pentru a-i
permite plasarea Comenzii
pentru unul sau mai multe produse, realizarea Rezervării,
introducerea codurilor de
reducere care premit micșorarea prețului în condițiile
anumitor contracte /
regulamente, vizualizarea unui rezumat al Prețurilor Produselor și
al tuturor produselor împreună
(inclusiv eventuale costuri de expediere), vizualizarea
estimativă a datei de livrare
a Produselor. Coșul de cumpărături colectează ofertele
depuse de Client pentru
încheierea Contractului de vânzare.Prin intermediul unei
Comenzi pot fi adaugate in cos
mai multe produse in vederea încheierii Contractului de
Vânzare. Informatiile
privitoare la comportamentul clientului de a adauga sau a sterge
cumparaturile din cos sau de a
cumpara sau nu, nu vor fi folosite pentru a crea un profil
comportamental.
k. LOGIN – adresa de e-mail a
Clientului furnizată în cadrul Magazinului Online în
timpul creării Contului
l. NEWSLETTER - Serviciul
Electronic, care permite tuturor Clienților care îl utilizează să primească
informații periodice de la Vânzător, în special despre Produse, Magazin Online,
inclusiv produse și promoții noi, la adresa de e-mail sau numărul de telefon
furnizat de către Client, cu acordul expres al Clientului. Termenii de
furnizare a Serviciilor de Newsletter de către Vânzător sunt stabiliți în reglementări
separate, puse la dispoziție ca parte a Magazinului Online.
m. PRODUS - bun mobil,
disponibil în Magazinul Online care face obiectul Contractului de Vânzare între
Client și Vânzător, după achitarea Prețului. Toate Produsele prezentate în
cadrul magazinului Online sunt din fabrică noi.
n. PROMOȚIILE – condiții
speciale de vânzare sau oferirea de servicii, reglementate în
condițiile exprimate în cadrul
Magazinului Online, propuse de către Vânzător într-un timp specificat, de care
Clientul poate beneficia în condițiile specificate acolo, precum
reducerea Prețului sau a
costurilor de livrare, in limita stocurilor disponibile (Art.32 din
OG 99/2000).
o. REGULAMENT –
REGULAMENTUL/CONTRACT DE PRESTARE SERVICII – prezentul document definește
termenii de încheiere a Contractelor de Vânzare- Cumparare incheiate prin
intermediul magazinului on-line www.rahelstore.ro , stabileste drepturile și
obligațiile Vânzătorului și Clientului, printre care si serviciul de Rezervare.
În cadrul serviciilor prestate
electronic, aceste regulamente sunt reglementate de
prevederile legii 365/2002
privind prestarea de servicii pe cale electronică
p. MAGAZIN ONLINE – MAGAZIN
ONLINE – platforma de vânzare care permite plasarea Comenziilor de către Client
precum și prestarea de servici puse la dispozitie de către Vânzător,
administrate de către Vânzător, constituind un ansamblu de pagini de internet
corelate între ele, disponibile la adresa: www.rahelstore.ro, dar și prin
intermediul Aplicației.
q. VÂNZĂTOR; FURNIZOR DE
SERVICII – compania Sc Octopus inc Srl cu sediul în Cisnadie (adresa locaţiei
şi adresa de serviciu: Str. Visinilor nr 2, Cisnadie, Jud.Sibiu - Romania)
înregistrată la Reg. Com.:
CUI: RO32848492, J32/196/2014 ; adresa de e-mail: octopusinc@protonmail.com,
număr telefon: (+40) 758910451, (+40) 746285418 (număr taxat standard – conform
tarifului operatorului).
r. CONȚINUT/CONȚINUTURI -
elemente de tip text, grafice sau multimedia (cum ar
fi informații despre Produs,
imagini de produs, videoclipurile promoționale, descrierile,
comentarii), inclusiv lucrări
în sensul Legii privind drepturile de autor și drepturile
conexe și imaginile ale
persoanelor care sunt postate și distribuite în cadrul
Magazinului online de către
Vânzătorul respectiv, contractantul Vânzătorului,
Clientului sau altei persoane
care utilizează magazinul online.
s. CONTRACT DE VÂNZARE -
contract de vânzare la distanta, în sensul art. 2 pct.7
din OUG 34/2014, privitor la
vânzarea de către Vânzător către Client a Produselor cu
plata Prețului plus orice alte
costuri suplimentare, inclusiv costurile de expediere, ale
căror termeni sunt specificați
în prezentul Regulament. Contractul de vânzare este
încheiat între Client și
Vânzător prin mijloacele de comunicare la distanță, după
acceptarea Comenzii de către
Vânzător în conformitate cu principiile stabilite în
prezentul Regulament.
Contractul de Vânzare denumește în special Produsul,
caracteristicile sale
principale, Prețul, costurile de expediere și alte condiții relevante.
Fiecare Produs este subiectul
unui Contract de Vânzare. Vânzătorul poate încheia un
Contract de Vânzare cu un
client nonconsumator și ca urmare a încheierii unui Contract
fără procedura stabilită în
acești Termeni și condiții, care va fi confirmată prin e-mail la
solicitarea uneia dintre
părțile la contract.
t. SERVICIU ELECTRONIC -
serviciu oferit pe cale electronică în sensul înțelegerii
Legii din 18 iulie 2002
privind prestarea de servicii electronice (Dz.U. din 2002 nr.144,
poz. 1204 cu modificările ulterioare),
de către Vânzător către Client prin intermediul
Magazinul Online în
conformitate cu Contractul de Furnizare a Serviciilor. În măsura în
care serviciile sunt furnizate
de entități care colaborează cu Vânzătorul, dispozițiile
corespunzătoare privind
regulile de utilizare a acestor servicii se regăsesc în
regulamentele care
reglementează furnizarea de servicii de către aceste entități.
u. LEGEA PRIVIND PROTECŢIA
CONSUMATORILOR, LEGEA - OUG 34/2014
privind drepturile
consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, OG
130/2000 privind protectia
consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la
distanta.
v. CERINȚE TEHNICE - cerințe
tehnice minime ale căror îndeplinirea este necesară
pentru colaborarea cu sistemul
teleinformatic utilizat de către Vânzător, printre care și
încheierea Contractul de
Prestări Servicii sau încheierea Contractului de Vânzare și
anume: (1) calculator, laptop
sau alt dispozitiv multimedia cu acces la internet (în cazul
Aplicației – dispozitive
mobile); (2) accesul la poșta electronică; (3) browser de
internet: Mozilla Firefox
versiunea 17.0 și versiuni ulterioare sau Internet Explorer
versiunea 10.0 și versiuni
ulterioare, Opera versiunea 12.0 și versiuni ulterioare,
versiunea Google Chrome 23.0.
și mai mare, versiunea Safari 5.0 și o versiune
superioară; (4) rezoluție
minimă recomandată a ecranului: 1024x768; (5) includerea în
browser-ul web a capacității
de a salva cookie-urile și de a folosi Javascript; in cazul
incheierii Contractului de
Vanzare prin telefon: (6) prin telefon; în cazul Aplicației: (8)
sistemului de operare al
dispozitivului mobil: Android versiunea 4.0.3 sau mai mare,
sau iOS 9.0.4 sau mai mare,
(9), un dispozitiv mobil cu un serviciu de aparat de
fotografiat și geolocalizare
(GPS). Pentru a încheia un Contract de vânzare, Clientul
trebuie să dețină o adresă de
e-mail valabilă sau activă, precum și o tastatură sau un alt
dispozitiv de indicare, care
oferă posibilitatea de a completa corespunzător formularele
electronice.
w. COMANDA – declarație a
Clientului care exprimă voința directă de a încheia un
Contract de Vânzare la
distanță cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță,
precizând Produsele pentru
care Clientul depune o ofertă pentru încheierea unui
Contract de Vânzare și datele
Clientului necesare pentru încheierea și realizarea
Contractului de Vânzare.
Ordinea fiecărui Produs va fi tratată ca o ofertă independentă
a Clientului pentru încheierea
unui Contract de Vânzare (facilități tehnice). Comanda
poate primi un număr și toate
ofertele vor fi procesate în paralel. Acceptarea Comenzii
înseamnă încheierea unui
Contract de Vânzare (a se vedea litera (s) de mai sus).
II. SERVICIILE
ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE ȘI APLICAȚIA
1. Vânzătorul prestează în
cadrul Magazinului Online următoarele Servicii Electronice pentru
Client:
a. Contul,
b. oferă Clienților
posibilitatea plasării Comenzilor precum și încheierea Contractelor
de Vânzare, în condițiile
reglementate de prezentul Regulament;
c. prezintă Cliențiilor
conținutului de reclame adaptat intereselor acestora;
d. oferă posibilității
utilizării coșului de cumpărături;
e. oferă posibilității
vizualizării Conținutul afișat în cadrul Magazinului;
f. Newsletter;
g. în cazul Clienților
Aplicației (reglementările prezente pot fi aplicate Servicilor
Electronice actuale sau
introduse în viitor – posibilitatea utilizării Servicilor Electronice
stabilite care reies din
funcționalitatea Aplicației actuale ):
- scanarea cu ajutorul
aparatului și salvarea codurilor de bare a produselor alese
- prezentarea produselor în
cadrul Magazinului Online pe baza pozelor introduse
alese de către Client;
- căutarea cu ajutorul
geolocalizației magazinului staționar al Vânzătorului sau a
unui anumit punct de preluare;
- limitarea Produselor sau a
Promoției prezentate, de ex. mărimea indicată de
către client (de ex. Mărimea
pantofului) sau categoria (de ex. produse,
bărbați/femei/bebeluși);
- prezentarea notificărilor
curente direct pe ecranul dispozitivului mobil
(notificare push);
- crearea listei
Preferințelor;
2. Vânzătorul, suplimentar
pentru Clienții care au Contul creat, oferă gratuit următoarele
servicii prin intermediul
Magazinului Online:
a. menținerea sesiunii
Clientului prin logarea de către acesta în Cont (cu ajutorul
browserului sau a Aplicației);
b. stocarea și punerea la
dispoziția Clientului prin intermediul Contului a istoricului
Comenzilor;
3. Utilizarea Contului este
posibilă după finalizarea următorilor pași de către Client:
a. completarea formularului de
înregistrare, intelegerea și acceptarea prevederilor
prezentului Regulament. Daca
nu client nu înțelege termenii folosiți îi recomandăm să
nu se înregistreze.
b. și apăsarea butonului
„Înregistrează-te”.
4.Contractul privind Prestarea
Serviciilor se încheie odată cu primirea de către Client a
confirmării încheierii
Contractului de Prestarea a Serviciilor trimise de către Vânzător la
adresa de e-mail furnizată de
către Client în timpul înregistrării. Contul este oferit gratuit
pentru o perioadă
nedeterminată de timp. Clientul are posibilitatea, în orice moment și fără
motiv, să șteargă Contul (anularea Contului) prin trimiterea unei cereri
corespunzătoare către Vânzător, în special prin e-mail la: info@rahelstore.ro
sau în scris la adesa: Str Visinilr nr 2, Cisnadie – Sibiu, Sc Octopus inc Srl,
Romania. Crearea contului nu este necesară pentru a plasa o comandă în cadrul
Magazinul Online.
5. Utilizarea Coșului începe
în momentul în care clientul adaugă primul Produsul în coș.
6. Coșul de cumpărături este
oferit gratuit și are caracter singular și se încheie atunci când Comanda este
plasat prin intermediul acestuia sau când Clientul nu finalizează Comanda prin
intermediul lui, iar Coșul de cumpărături salvează informațiile selectate de
Client și după încheierea sesiunii browserul sau a Aplicației, inclusiv
deconectarea, pentru o perioadă de cel mult 7 zile, însă nu rezervă produsele.
Atunci când Clientul utilizează Cosul fiind logat în Cont prin intermediulu
browserului, conținutul Coșului se sincronizează cu Contul logat prin Aplicație
(și invers).
7. Clientul se obligă la:
a. Furnizarea datelor conforme
cu realitatea la plasarea Comenzilor sau în formularele
de înregistrare la crearea
Contului;
b. actualizarea imediată a
datelor, inclusiv datele personale, furnizate de către Client
Vânzătorului la momentul
încheierii Contractului de Prestare Servicii sau a Contractului
de Vânzare, în special pentru
realizarea corectă a serviciilor; Clientul are posibilitatea
de a modifica în orice moment
datele introduse în timpul creării Contului utilizând toate
opțiunile disponibile din
cadrul secțiuni Cont;
c. utilizarea serviciilor și a
funcționalitățiilor puse la dispoziție de către Vânzător întrun
mod care nu interferează cu
funcționarea Vânzătorului Magazinului Online sau a
Aplicației;
d. utilizarea serviciilor și
funcționalității puse la dispoziție de către Vânzător în
conformitate cu legislația în
vigoare, cu prevederile Regulamentului, precum şi regulile acceptate de către
societate.
e. utilizarea serviciilor și a
funcționalitățiilor puse la dispoziție de către Vânzător în
conformitate cu legislația în
vigoare, cu prevederile Regulamentului, precum şi regulile
acceptate de către societate.
f. plata la termen a prețului
și altor costuri stabilite de către Client și Vânzător, a sumei
totale;
g. preluarea la timp a
produselor comandate prin utilizarea metodei de livrare și plata
ramburs;
h. nefurnizarea și
netransmiterea în cadrul Magazinului a oricărui Conținut interzis prin
legea, în special a
Conținutului care încalcă drepturile de autor ale unor terțe părți sau
proprietatea lor personală;
i. nu inițiază următoarele
acțiuni:
- transmiterea sau plasarea în
cadrul Magazinului Online a unor informații
comerciale nesolicitate sau
postarea oricărui conținut care încalcă legea
(interzicerea publicării
conținutului ilegal);
- desfășurarea de activități
informatice sau orice alte activități care au ca scop
obținerea de informații care
nu sunt destinate Clientului, inclusiv date ale altor
Clienți sau care interferează
cu principiile sau aspectele tehnice de funcționare a
Magazinului, Aplicației și
realizarea plății
- modificarea neautorizată a
Conținutului furnizat de Vânzător, în special a celor
furnizate în cadrul
Magazinului a Prețurilor sau a descrieri Produselor
j. descărcarea Aplicația doar
din surse legitime.
8. Reclamații referitoare la
furnizarea Serviciilor Electronice sau a Aplicației pot fi depuse::
a. în scris la adresa: Str
Visinilr nr 2, Cisnadie – Sibiu , Romania ;
b. în format electronic prin
intermediul poștei electronice la adres: info@rahelstore.ro;
9. Se recomandă precizarea de
către Client în reclamaţie/plângere:(1) natura și circumstanțele referitoare la
subiectul plângerii, în special, tipul neregulii și data când a avut loc; (2)
solicitarea (doleanţele) Clientului; şi (3) datele de contact ale reclamantului
– toate acestea vor uşura şi vor grăbi examinarea plângerii de către Vânzător.
Cerinţele enumerate mai sus constituie doar un model şi nu influenţează
eficacitatea reclamaţiilor înaintate dacă modelul recomandat se omite.
10. Soluţionarea reclamaţiei
de către Furnizor se poate face imediat, nu mai târziu de 30 de zile
calendaristice de la data confirmarii primirii plângerii.
11. Vânzătorul permite
Clientului să descarce gratuit Aplicația pe dispozitivul mobil al
Clientului de pe următoarele
magazine online cu aplicații mobile, în special:
a. Apple App Store, pentru
dispozitive mobile cu sistem de operare iOS;
b. Google Play, pentru
dispozitive mobile cu sistem de operare Android.
12. Utilizarea Aplicațiilor
descărcate din alte surse decât cele menționate în art. 11 de mai sus, poate
duce la riscul de a compromite integritatea aplicației și conectarea la un
software dăunător, punând astfel în pericol securitatea dispozitivului mobil al
Clientului și a datelor stocate pe acesta.
13. Pentru a putea utiliza
Aplicația, Clientul trebuie:
a. să consulte prezentul
Regulament și informațiile furnizate despre Aplicație puse la
dispoziție în magazinele
menționate la art. 11 de mai sus și să le accepte, și
b. să descarce Aplicația din
magazinul menționat la art. 11 de mai sus, și
c. să instaleze Aplicația pe
dispozitivul mobil, urmând instrucțiunile afișate atunci când
procesul de instalare este
pornit sau furnizat de magazinele menționate la art. 11 de mai
sus.
14. Aplicația se conectează cu
Magazinul Online prin Internet
15. Funcționalitatea
Aplicației ajută la prestarea de către Vânzător a Serviciilor Electronice
într-un mod accesibil, facilitând utilizarea Magazinului Online de către
Client, în special familiarizarea cu Produsele, Conținutul și Prețurile.
16. Aplicația utilizează o
tehnologie care stochează și accesează ID-ul clientului care permite
aplicațiilor off-line să funcționeze și salvează preferințele clientului care
nu este conectat (care implică accesul la memoria dispozitivului mobil).
Aplicația stochează ID-ul clientului curent până când clientul se conectează la
aplicație, modifică site-ul web App Store din altă țară sau dezinstalează
(elimină) aplicația de pe dispozitivul mobil.
17. Pentru a utiliza
funcționalitatea aplicației menționate la pct. II, art. 1 lit. g de mai sus,
este necesar ca Clientul să accepte în mod voluntar accesul aplicației la
anumite funcționalități ale dispozitivului mobil al Clientului, consimțământul
voluntar al Clientului de a primi notificări ”push” sau de a oferi Vânzătorului
informații despre preferințele Clientului.
18. Clientul poate revoca în
orice moment consimțământul menționat la art. 17 de mai sus sau poate
dezinstala (șterge) Aplicația de pe dispozitivul său mobil utilizând setările
corespunzătoare ale
dispozitivului în acest sens.
III. CONDIŢIILE
ÎNCHEIERII CONTRACTULUI DE V NZARE
1. Principalele caracteristici
privind prestarea cu luare în considerare a obiectului prestării precum și a
modalității de comunicare cu clientul sunt stabilite pe pagina fiecărui Produs.
2. Vânzătorul oferă
posibilitatea depunerii Comenzii pentru Produse în următorul mod:
a. pe pagina Magazinului
Online;
b. prin DRC:
- telefonic;
- poșta electronică;
- cu ajutorul programului de
tip chat disponibil pe Pagina Magazinului Online.
3.În cadrul dezvoltării
serviciilor furnizate, Vânzătorul poate introduce noi modalități de
plasare de Comenzi prin
intermediul mijloacelor de comunicare la distanță, în conformitate cu termenii
și condițiile prezentului Regulament.
4. Încheierea Contractului de
Vânzare între Client şi Vânzător are loc după plasare comenzii de către Client.
5. Vânzătorul permite
Clientului să plaseze Comanda prin intermediul Magazinul Online în modul
următor:
a. Clientul adaugă
Produsul/Produsele selectat/e în Coșul de cumpărături și apoi merge
la formularul de Comandă.
b. Clientul care deține un
Cont, confirmă în formularul de Comandă conformitatea
datelor necesare încheieri și
realizării Contractului de Vânzare. Utilizatorul care nu
deține un Cont trebuie să
completeze formularul de Comandă individual cu datele lui,
necesare pentru încheierea și
realizarea Contractului de Vânzare. În fiecare situație
transmiterea de către Client a
datelor neactuale sau incorecte poate duce la
imposibilitatea realizării
Contractului. În Formularul de Comandă este necesar
specificarea următoarelor date
ale Clientului: numele și prenumele / denumirea firmei,
adresa (strada, numărul casei
/ locuinţei, codul poştal, localitatea, ţara), adresa de email,
număr de telefon de contact şi
datele ce ţin de Contractul de Vânzare: Produsul
(Produsele), cantitatea
Produsului (Produselor), în cazul disponibilităţii, modelul,
culoarea şi mărimea
Produsului, locul şi metoda de livrare a Produsului (Produselor),
modalitatea de plată. În cazul
clienților nonconsumatori, este, de asemenea, necesară
furnizarea datelor firmei,
dacă au solicitat emiterea unei facturi TVA în cadrul formularului, deasemenea
și un nr. de identificare fiscală.
c. Clientul alege una din
modalitățile de livrare puse la dispoziție de către Vânzător.
d. Clientul alege modalitate
de plată a Prețului și a eventualelor costuri – a sumei totale
indicate în Formularul de
Comandă în vederea realizării Contractului de Vânzare.
e. Clientul trimite
Vânzătorului Comanda – (depune oferta) prin intermediul
funcționalității Magazinului
Online pus la dispoziție în acest scop (butonul ”Comand și
Plătesc”). În cazul Clientului
care nu deține un Cont și nu a acceptat anterior
Regulamentul, se cere
acceptarea Regulamentul.
f. În timpul plasării
Comenzii, până la apăsarea butonului ”Comand și plătesc”, Clientul
are posibilitatea să corecteze
datele introduse în cadrul secțiunii ”Coș” prin adăugarea
sau șteregerea a poziției din
Coș.
g. în funcție de metoda de
plată aleasă, Clientul poate fi redirecționat către o pagină a
unui Prestator extern, care
furnizează servicii de plată în scopul realizării plații;
6. În cazul în care
Vânzătorul, din proprie inițiativă, propune Consumatorului încheierea unui
Contract de Vânzare cu utilizarea altor mijloace de comunicare la distanță, în
special prin telefon:
a. Vânzătorul trimite
Clientului un mesaj electronic cu confirmare conținutului
Contractului de Vânzare
propus.
b. Clientul trimite
Vânzătorului Comanda cu ajutorul mesajului la adresa de e-mail de
la care a primit confirmarea
menționată la art. 6 lit.a de mai sus.
c. în cazul unui Consumator
care nu deține un Cont și nu a acceptat anterior
Regulamentul se cere
acceptarea acestuia.
7. În alte cazuri de încheiere
a Contractului de Vânzare decât cele menționate în art. 6 de mai sus cu
utilizarea altor modalități de comunicare la distanță, inclusiv prin telefon,
la inițiativa Consumatorului, următoarele secțiuni se aplică în mod
corespunzător, ținând seama de circumstanțele și mijloacele de comunicare
utilizate.
8. Vânzătorul, ca răspuns la
Comandă va trimite imediat Clientului un mesaj automat pe
adresa de e-mail furnizată
către Client cu confirmrea primiri Comenzi și începerea verificării ei.
9. După verificarea Comenzii,
fără întârzieri nejustificate, Vânzătorul va trimite un mesaj
Clientului la adresă de e-mail
furnizată, cu mesajul:
a. confirmarea acceptării
uneia sau mai multor oferte individuale pentru Produsele
prezentate în Comandă și
confirmarea încheierii Contractului de Vânzare (acceptarea
Comenzii în ceea ce privește
produsele indicat în mesaj); sau
b. informații privind
incapacitatea de a accepta toate ofertele pentru produsele
prezentate în comandă, din
motivele enunțate la punctul IV art. 5 de mai jos (lipsă
plată); sau
c. informațiile menționate la
punctul XI. art. 5 de mai jos pentru Clientul căruia i se
aplică clauza XI. art. 5 de
mai jos (colet neridicat).
10. Contractul de vânzare se
încheie în clipa primirii ofertei (ofertelor), adică primirea de
către Client a mesajului
menționat în art. 9 lit. a. de mai sus în ceea ce privește Produsele
conținute de aceasta.
Vânzătorul trimite Clientului confirmarea condițiilor Contractului la
adres de e-mail furnizată de
către Client.
11. În cazul în care nu există
nicio posibilitate de a accepta toate sau unele dintre ofertele
depuse în cadrul Comanzi, DRC va
contacta Clientul pentru:
a. a informa Clientul despre
incapacitatea de a accepta toate ofertele depuse în
Comandă privind încheierea
Contractului de Vânzare; sau
b. confirmarea de către Client
a voinței de realizarea parțială a comenzii pentru care
Vânzătorul a fost de acord să
accepte oferte privind încheierea Contractului de Vânzare.
În acest caz Clientul poate
anula toată Comanda (în ceea ce privește toate ofertele), cea
ce nu încalcă dreptul său de
retragere din Contract. Anularea Comenzii de către Client
eliberează Vânzătorul de
obligația realizării acesteia. În cazul anulării comenzii se
aplică art.12 de mai jos.
12. În cazul în care ofertele
depuse prin Comandă nu pot fi acceptate, Contractul de Vânzare,
în ceea ce privește Produsele
indicate de către DRC nu va fi încheiat, iar Vânzătorul va
returna fără întârziere, plata
efectuată de către Client în cel mult 14 zile, în măsura în care Contractul de
Vânzare nu a fost încheiat. Dispozițiile punctului VIII art. 6 a Regulamentul
se aplică în mod corespunzător.
13. Indiferent de aceasta,
Vânzătorul poate să informeze Clientul despre starea Comenzii în special prin
trimiterea unui mesaj pe adresa de e-mail, SMS furnizată către Client sau prin
telefon.
14. Vânzătorul se străduiește
să asigure disponibilitatea tuturor produselor și să realizeze
contractul de Vânzare
Cumpărare. În cazul în care nu este posibilă realizarea serviciului
precum și în alte situații
definite de lege, pot fi aplicate normele Codului Civil în special în
ceea ce privește obligația de
returnare imediată a beneficilor în favoarea Consumatorului.
Daca livrarea nu este posibila
din motive independente de magazinul online, Clientul are
dreptul la rezilierea
contractului si restituirea tuturor sumelor achitate. Clientul nu poate
solicita plata unor prejudicii
morale.
15. Valoarea totală a Comenzii
include Prețul, costurile de livrare, și eventuale alte costuri ale serviciilor
opționale plătite și selectate de către Client. Vânzătorul poate alege în
perioadă desemnată un prag, privind Comanda minimă pentru care livrarea
Produselor este gratuită.
Dacă preţul total incluzând
taxele Produsului ce constituie obiectul Comenzii precum și
costurile de livrare (pentru
transport, livrare şi servicii poştale) precum şi alte costuri nu pot fi
calculate dinainte in mod rezonabil dată fiind modalitatea de calcul a
prețului, costurile suplimentare de transport, livrare, taxe postale sau de
altă natură, Clientul va fi informat pe paginile Magazinului pe internet
anterior înaintării Comenzii cât şi în momentul exprimării dorinţei Clientului
de a accepta Contractul de Vânzare.
16. Promoțiile disponibile în
Magazinul Online nu se cumulează, dacă prevederile Promoției nu stabilesc
altfel.
IV. MODALITĂŢI
ȘI TERMENI DE PLATĂ PENTRU PRODUSE
1. Vânzătorul pune la
dispoziția Clientului, în principiu, cu condiția celor dispuse în pct. XI.
Art. 5, următoarele metode de
plată din titlul Contractului de Vânzare:
a. ramburs - plata la curier,
în momentul primirii coletului;
b. plata prin transfer bancar
în contul Vânzătorului;
c. plățile electronice și
plata cu carduri de plată prin intermediul serviciilor autorizate,
în conformitate cu
informațiile puse la dispoziție în cadrul Magazinului Online.
2. Metode de plată actuale
sunt specificate în cadrul Magazinului Online în secțiunea "Plăți" și
de fiecare dată pe pagina Produsului dat. Metodele disponibile de plată pot fi
condiționate și de metoda de livrare aleasă de Client.
3. Decontarea a tranzacțiilor
electronice și a celor efectuate cu cardurile de plată se efectuează în funcție
de alegerea Clientului prin intermediul platformelor autorizate;
4. În cazul în care Vânzătorul
nu primește plata de la Clientul care a ales să plătească în
avans, adică plata prin
transfer bancar, plată electronică sau plată cu cardul online, DRC poate
contacta Clientul în vederea reamintiri efectuări plății, inclusiv poate să
trimită un e-mail. Nerealizarea plății în termen de 4 zile de la plasarea
Comenzii, iar apoi suplimentar încă în termen de 3 zile duce la anularea
Comenzii, respectiv anularea Contractului de Vânzare.
Clientul, poate anula Comanda
până la primirea mesajului despre trimiterea acesteia, fără a suporta
consecințe, luând legătura cu Vânzătorul prin intermediul DRC, însă acestă
acțiune nu încalcă drepurile lui de retragere din contract.
5. În cazul în care Clientul
alege să plătească ramburs la primirea coletului acesta este obligat să
efectueze plata la primirea coletului. Refuzarea primirii coletului chiar și în
termenul stabilit suplimentar duce la rezilierea Contractului de Vânzare.
Clientul, poate anula Comanda până la primirea mesajului despre trimiterea
acesteia, fără a suporta consecințe,de asemenea acestă acțiune nu încalcă
drepurile lui de retragere din contract.
V. COST,
MODALITĂŢI ȘI TERMENE DE LIVRARE A PRODUSULUI
1. Livrarea produselor este
disponibilă pe teritoriul României.
2. Livrarea produsului către
Client se plăteşte de către acesta, cu excepţia cazului când
Contractul de Vânzare prevede
altfel. Costurile livrării produsului (pentru transport, livrare şi servicii
poştale) sunt indicate în paginile Magazinului Online la secțiunea “Costuri de
livrare” și în momentul plasării Comenzii, inclusiv în momentul în care
Clientul este de acord să accepte Contractul de Vânzare. Vânzătorul poate oferi
Clientului în principiu, cu condiția celor dispuse în pct. XI, art. 5 în
special următoarele metode de livrare sau primirea produsului:
a. Expediere prin curier,
b. Expediere prin curier cu
ramburs.
3. Metodele disponibile de
livrare pot depinde de metoda de plată aleasă de către Client.
4. Durata totală de așteptare
privind livrarea Produsul către Client (data livrării) se compune din timpul de
pregătire a Comenzii pentru expediere de către Vânzător și durata de livrare a
Produsului de către transportator.
5. Termenul de livrare al
produsului către Client este de aproximativ 7-10 zile lucrătoare, cu excepţia
cazului când la plasarea comenzii sau în descrierea Produsului s-a specificat
un termen mai scurt. În cazul produselor cu termene diferite de livrare, se ia
în considerare termenul cel mai lung, dar care nu poate depăşi 10 zile
lucrătoare.
6. Timpul de pregătire a
Comenzii pentru expediere de către Vânzător este prezentat de
fiecare dată pe pagina cu Produsul
și se calculează de la data livrării (începutul timpului de livrare):
a. recunoașterea contului
bancar sau a contului Vânzătorului – în cazul alegerii de către
Client a plății prin transfer
bancar, plații electronice sau a plății online;
b. încheierea Contractului de
Vânzare - în cazul în care Clientul alege metoda de plată -
ramburs.
7. La timpului de mai sus, se
adăugă și timpul de livrare al Produsului de către transportator, care depinde
de tipul de livrare ales de către Client și este prezentat de fiecare dată pe
pagina cu Produsul dat precum și în secțiunea ”Realizare comandă” în cadrul
Magazinul Online.
8. Daca produsele nu au fost
livrate in termen de 7 zile lucratoare Clientul poate solicita
livrarea intr-un termen
suplimentar. Daca nici in termenul suplimentar produsele nu sunt
livrate, Clientul poate
solicita rezilierea sau rezolutiunea contractului.
VI. RECLAMAȚIA
PRODUSULUI
1. Baza și responsabilitatea
Vânzătorului față de Client, în cazul în care produsul vândut are un defect
fizic sau juridic (garanție), sunt specificate în prevederile Codului civil.
2. Produsele afișate în cadrul
Magazinului Online pot fi cuprinse de garanția producătorului sau a
distribuitorului. Termenii și condițiile detaliate ale garanției și durata ei
sunt prezentate pe documentul de garanție emis de către garant și inclus la
Produs.
3. Vânzătorul este obligat să
livreze Clientului Produse fără defecte.
4. Reclamația poate fi depusă
de către Client, de exemplu în scris, pe adresa: Str. Visinilr nr 2 , Cisnadie
– Sibiu sau e-mail: info@rahelstore.ro . Dacă reclamația se referă la un Produs, în general se recomandă
transmiterea acestuia Vânzătorului împreună cu reclamația pentru a permite
Vânzătorului examinarea Produsul. Detalii privind modalitățile de livrare a
Produsului reclamat se găsesc în Magazinul Online în secțiunea
"Garanție".
5. Dacă Produs vândut are un
defect, Clientul poate:
a. să depună o declarație de
reducere a prețului sau retragere de la Contractul de
Vânzare, cu excepția cazului
în care Vânzătorul va schimba fără întârziere și fără
inconveniente neplăcute pentru
Client, Produsul defect cu unul fără defecte sau readuce
produsul la conformitate.
Prețul redus ar trebui să rămână proporțional cu prețul rezultat din contractul
în care valoarea produsului defect rămâne la valoarea Produsului fără
defect.Clientul nu poate rezilia contractul dacă defectul este unul minor;
b. să ceară înlocuirea
Produsului cu unul fără defecte sau eliminarea
defectului.Vânzătorul este
obligat să înlocuiască Produsul defect cu unul fără defecte
sau să înlăture defectul
într-un timp rezonabil, fără crearea neplăcerilor nejustificate
pentru Client potrivit
prevederilor Legii 499/2003.
6. Clientul poate să solicite
înlocuirea Produsului defect în locul înlăturări defectului propus de către
Vânzător sau poate să solicite înlăturarea defectului în locul înlocuiri
Produsului, doar dacă aducerea Produsului la conformitate cu contractul ales de
către Consumator nu este posibil sau ar necesita costuri mai mari în comparație
cu modalitate de soluționare propusă de către Vânzător. Atunci când se
evaluează depășirea costurilor, se ia în considerare valoarea produsului fără
defecte, natura și importanța defectului constatat dar și neplăcerile la care
Consumatorul ar fi altfel expus.
7. Se recomandă precizarea de
către Client în reclamaţie a următoarelor aspecte: (1) informaţii despre cazul şi
împrejurările care fac obiectul reclamaţiei, mai exact tipul defectului şi data
constatarii acestuia; (2) solicitarea modului de a aduce Produsul în
conformitate cu Contractul de Vânzare sau declaraţie referitoare la micșorarea
prețului sau renunțarea la Contract; precum și (3) datele de contact ale
reclamantului – toate acestea facilitează şi grăbesc examinarea reclamaţiei de
către Furnizor. Cerinţele enumerate mai sus constituie doar un model şi nu
influenţează eficacitatea reclamaţiilor înaintate, dacă modelul recomandat se
omite.
8. Vânzătorul va răspunde
solicitării reclamației imediat dar nu mai târziu de 15 zile de la data
primirii acesteia. În cazul în care Clientul solicită înlocuirea sau
înlăturarea defectului sau depune o cerere de reducere a prețului specificând
suma la care prețul va fi redus iar Vânzătorul nu a răspuns solicitării în
termen de 15 zile, atunci solicitarea se consider justificată iar vanzatorul va
fi obligat sa repare sau returneze suma rezultată din diferenta între pretul real
si suma specificată.
9. În cazul în care, pentru a
da curs solicitării reclamației depuse de către Client sau realizarea Garanției
va fi necesară punerea la dispoziția Vânzătorului a Produsului în conformitate
cu art. 561 împreună cu cu art. 354 § 2 din Codul civil, Clientul va fi obligat
să livreze Produsul pe cheltuiala Vânzătorului, spre exemplu la Str,. Visinilor
nr 2 , Cisnadie – Sibiu (sau la adresa indicată de către Vânzător ). Detalii
privind
modalitățile de livrare
gratuită a Produsului reclamat se găsesc în Magazinul Online în
secțiunea
"Garanție". În cazul în care, cu toate acestea, din cauza tipului de
defect, tipului de produs sau tipului de montare ar fi imposibil de livrat,
Clientului poate să i se ceară să pună la dispoziția Vânzătorului, după
stabilirea în prealabilă a termenului, a Produsul în locul în care se află
acesta.
10. Vânzătorul este
răspunzător dacă defectul fizic va fi constatat în termen de 24 ore de la data
livrării produsului către Client. Cererea de îndepărtare a defectului sau de
schimb de produs cu unul fără defecte se prescrie odată cu trecerea unui an
calculând de la data la care sa constatat defectul , însă în cazul Comenzii
depuse de către Consumator – termenul de prescripție nu poate expira înaintea
expirării termenului menționat în prima frază.
11. Vânzătorul este obligat să
livreze Clientului Produse care sunt in conformitate cu
Contractul de vânzare
cumparare.
12. Se consideră că produsele
sunt în conformitate cu Contractul de vânzare-cumpărare, dacă:
a. Corespund descrierii făcute
de vănzator și au aceleași calități ca și produsele pe care
vănzatorul le-a prezentat
Clientul ca mostră sau model.
b. Corespund oricărui scop
specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut
vânzatorului și acceptat de
aceasta la încheierea contractului de vănzare-cumparare
c. Corespund scopurilor pentru
care sunt utilizate în mod normal produsele de același
tip.
d. Prezintă parametrii de
calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate
aștepta în mod rezonabil, date
fiind natura produsului, declarațiile produsului privind
caracteristicile concrete ale
acestuia facute prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta
produsului.
13. Clientul trebuie sa
informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate a produsului în
termen de 24 ore de la data la
care a constatat-o.
14. Orice reparare sau
înlocuire va fi facută în cadrul unei perioade de timp rezonabile
stabilită de comun acord între
Vânzator si Cumpărator. In cel mult 5 zile calendaristice de la data la care
Clientul a adus la cunoștință Vânzătorului lipsa de conformitate, Vânzătorul va
comunica Clientului decizia de reparare sau înlocuire urmând ca produsul
conform sa fie trimis în perioada rezonabilă de timp stabilită de comun acord.
15. Garanția reprezintă orice
angajament asumat de Vânzător față de Client prin care acesta se obligă sa
restituie Clientului, fără solicitarea unor costuri suplimentare, prețul
plătit, prețul de reparare sau prețul de înlocuire a produsului cumpărat dacă
produsul nu corespunde condițiilor enunțate pe site, în declarația de
conformitate sau în publicitate.
16. La cererea Clientului
garanția va fi oferită în scris sau pe orice suport durabil, disponibil și
accesibil acestuia.
VII. MODALITĂŢI
EXTRAJUDICIARE DE EXAMINARE A RECLAMAŢIEI, CĂILE DE
REVENDICARE ŞI
ACCESUL LA ACESTE PROCEDURI
1. Utilizarea căilor
extrajudiciare de soluționare a plângerilor și a căilor de atac au character
voluntar. Informațiile de mai jos au caracter informativ și nu constituie
obligația vânzătorului de a utiliza soluționarea extrajudiciară a litigiilor.
Declarația de aprobare sau refuzul de a participa la soluționarea
extrajudiciară a litigiilor privind disputelor cu privire la protecția
consumatorului este depusă de către Vânzător pe suport de hârtie sau pe alt
suport durabil în cazul în care, în urma unei reclamații depuse de Consumator,
litigiul nu a fost soluționat.
2. Informaţii detaliate referitoare
la posibilităţile de accesare de către Clientul consumator a modalităţilor
extrajudiciare de examinare a reclamaţiei, căile de revendicare şi condiţiile
de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul Ministerului pentru
Societatea Informațională și Autoritatea pentru Protecția Consumatorului.
3. Clientul consumator se
poate adresa instanțelor judecătoresti pentru a solicita incetarea oricărei
acțiuni a vânzătorului care încalcă dispozițiile prezentei legi sau despăgubiri
pentru prejudiciul suferit.
4. In conformitate cu
Directiva nr 524/2013 din data de 21 mai 2013, implementată de
Parlamentului European și
Consiliul European, punem la dispoziție legături / conectori
electronici către platforma
ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR
reprezintă, printre altele, o
sursă de informații cu privire la modalitățile de soluționare
extrajudiciară și amiabilă a
litigiilor care pot interveni între societățile comerciale și
consumatori.
VIII. DREPTUL DE
RENUNŢARE LA CONTRACT
1. Clientul are dreptul de a
se retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14
zile fără să suporte orice fel de cheltuieli, altele decât cele prevăzute de
lege (cea ce reprezintă prelungirea termenului de 14 zile la dreptul de
retragere prevăzut de Legea privind Drepturile Consumatorului). Pentru
exercitarea dreptului de retragere la timp Clientul trebuie să informeze
Vânzătorul cu privire la dreptul de a se retrage utilizând o declarație
neechivocă.
Conform legislatiei in vigoare politica de retur al produselor se aplica
NUMAI pentru achizitiile facute de PERSOANE FIZICE, Persoanele Juridice NU pot
returna produsele!
Declarația de retragere din
Contractul de Vânzare poate fi depus de ex.:
a.în scris la adresa: str.
Visinilor nr 2 , Cisnadie - Sibiu, Romania;
b.în format electronic prin
intermediul poștei electronice la adresa: info@rahelstore.ro;
c.prin utilizarea formularului
de retragere, care reprezintă anexa nr. 1 la prezentul
Regulament.
2. Consumatorul poate utiliza
modelul formularului de retragere, dar acest lucru nu este
obligatoriu.
3. Perioada de retragere din
Contractul de vânzare începe de la data la care Produsul a fost preluat de
către Consumator sau de către o parte terță desemnată de acesta, alta decât
transportatorul, iar în cazul unui Contract de vânzare, care:
a. include mai multe Produse
care sunt livrate separat, în loturi sau părţi -de la intrarea
în posesie a ultimului produs
lot sau parte sau
b. ține de livrare periodică
de Produse pe o perioadă determinată – de la intrare în
posesie a primului Produs;
4. În cazul rezilierii unui
contract încheiat la distanță, contractul se consideră a fi neîncheiat.
5. Vânzătorul are obligaţia de
a comunica CLIENTULUI confirmarea de primire a retragerii
iar in termen de cel mult 14
zile calendaristice de la primirea declaraţiei de reziliere din partea
Clientului, va restitui Clientului toate plățile efectuate de acesta, inclusiv
costurile de livrare a produsului, (cu excepția costurilor suplimentare ce
rezultă din modul de livrare ales de Client, altul decât modul cel mai ieftin,
obişnuit de livrare disponibil în Magazinul Online).
6. Vânzătorul va returna plata
folosind metoda de plată: transfer bancar, cu excepția cazului în care
consumatorul a fost de acord în mod clar, cu un mod diferit de restituire care
nu-i creează nici un fel de costuri. Dacă Vânzătorul nu a propus că el singur
va prelua marfa de la Client, atunci Vânzătorul va amâna returnarea plăţilor
făcute de Client până în momentul recepţionării Produselor sau primirea unei
dovezi a Clientului că a expediat marfa.
7. Clientul are obligaţia
imediată, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la ziua în care a
renunţat la contract, să restituie Produsul Vânzătorului sau să-l pună la
dispoziţia persoanei îndreptăţite de Vânzător să-l preia, cu excepţia cazului
în care Vânzătorul a propus să preia personal Produsul. Pentru respectarea
termenului este suficientă restituirea Produsului înainte de expirarea
acestuia. Clientul poate restitui Produsul pe adresa: Str Visinilor nr 2
Cisnadie – Sibiu sau Str.Gimnasticii nr 27 - Sibiu, (sau la adresa indicată de
către Vânzător pe pagina rahelstore.ro . Rugăm atașarea în limita posibilității
a dovezii de cumpărare a produsului.
8. Clientul este responsabil
pentru diminuarea valorii Produsului ca urmare a utilizării lui întrun mod care
depăşeşte necesitatea de a stabili caracterul, caracteristicile și funcționarea
Produsului.
9. Consumatorul suportă
costurile directe de returnare ale Produsului. Vânzătorul în cadrul acțiunii
promoționale poate propune Consumatorului ridicarea Produselor returnate, de
către Vânzător de la Consumator.
IX.LICENȚĂ
1. Drepturile exclusive asupra
conținutului pus la dispoziție/afișat prin intermediul
Magazinului Online de către
Vânzător sau contractorii acestuia, în special drepturile de autor, numele
Magazinului Online (marca comercială), elementele grafice ale acestuia,
Software-ul (inclusiv Aplicația) precum și drepturile asupra bazelor de date
sunt supuse protecției juridice și sunt proprietatea Vânzătorului sau a
entității cu care Vânzătorul a încheiat contractul. Clientul are dreptul să
folosească Conținutul de mai sus, printre care și Aplicația, gratuit, precum și
utilizarea conținutului postat în conformitate cu legea și distribuit deja de
alți clienți în cadrul Magazinului Online, dar numai pentru uz personal și
exclusiv pentu utilizarea corectă a Magazinului Online, în toată lume.
Utilizarea conținutului, inclusiv a Aplicației, este admisibilă numai în baza
unei aprobări prealabile explicite acordate de entitatea îndreptățită, în scris
sub semnul nulități.
2. Clientul, inserând în
cadrul Magazinul Online (inclusiv prin intermediul Aplicației) orice
Conținut, în special grafică,
comentarii, opinii sau exprimării în cadrul Contului de Client sau în altă
parte a Magazinului Online acordă prin prezenta Vânzătorului licență
neexclusivă, gratuită,pentru utilizare, consolidare salvarea în memoria
calculatorului, schimbarea ștergerea, completarea, realizarea publică, afișarea
publică, reproducerea și difuzarea (în special pe Internet) a acelui Conținut,
la nivel mondial. Dreptul acesta include dreptul de a acorda sublicențe la
executarea justificată de realizare a Contractului de Vânzare privind Prestarea
Serviciilor (inclusiv funcționarea și dezvoltare Magazinului Online), precum și
împuternicirea realizări lui individual sau prin intermediul unor subiecți
terte drepturi dependente în ceea ce privește crearea, personalizare,
procesarea și traducerea creației m în sensul Legii privind drepturile de autor
și drepturile conexe din 4 februarie 1994. În ceea ce privește situația în care
Clientul nu are dreptul de a acorda licențe menționate în prezentul punct 2,
Clientul se obligă să obțină o astfel de licențe pentru Vânzător.
3. Indiferent de cele de mai
sus, Aplicația face obiectul drepturilor de autor al Vânzătorului.Odată cu
instalarea Aplicației pe dispozitivul mobil al Clientului, Vânzătorul acordă
Clientului o licență neexclusivă pentru utilizarea Aplicației, inclusiv
reproducerea Aplicației numai pentru descărcarea pe dispozitivul mobil și
pentru instalarea și rularea Aplicației pe dispozitivul mobil al Clientului.
Clientul poate instala Aplicații pe diferite dispozitive mobile ale Clientului,
dar numai o singură copie a Aplicației poate fi instalată pe un dispozitiv
mobil.
4. Clientul nu are dreptul în
special să traducă, să adapteze, să modifice, sau să facă orice fel de
modificări Aplicației, inclusiv modificarea codului sursă, cu excepția
cazurilor premise prin lege, Clientul nu are dreptul să utilizeze Aplicația
pentru realizarea propriului profit.
X.PROTECȚIA
DATELOR CU CARACTER PERSONAL
1. Datele personale ale
Clientului sunt prelucrate de către Vânzător ca operator de date cu caracter
personal cu acordul expres al Clientului.
2. Furnizarea datelor
personale de către Client este voluntară, dar necesare pentru crearea Contului,
utilizarea anumitor Servicii Electronice, transmiterea de oferte, promotii,
reduceri, stiri operationale si pentru încheierea Contractului de Vânzare.
3. Vânzătorul aplică măsurile
tehnice și organizatorice corespunzătoare în vederea protejări datele personale
procesate.
4. Datele personale ale
Clientului furnizate în cadrul Magazinului Online sau obținute în baza
activității Clientului pe Internet, în Saloane și prin intermediul Aplicație
vor fi procesate de către Vânzător în scopuri clare, specificate în cadrul
formularelor corespunzătoare, ca parte a Magazinului Online și descrise în
detaliu în cadul Politici de confidențialitate disponibile în Magazinul Online.
5. În principiu, în funcție de
utilizarea funcțiilor specifice, clientul are dreptul de a depune o plângere la
autoritatea competentă pentru protecția datelor cu caracter personal, dreptul
de a se opune, dreptul de a accesa datele sale personale, de a solicita
rectificarea, ștergerea, limitarea procesării și transferul de date.
6. Mai multe detalii privind
protecția datelor cu caracter personale pot fi consultate în
secțiunea ”politica-cookie”
disponibilă în Magazinul Online.
XI.RETRAGEREA
DIN CONTRACT PRIVIND PRESTAREA SERVICIILOR ȘI
MODIFICAREA
REGULAMENTULUI
1. Vânzătorul poate în orice
moment renunța la Contractul privind Prestarea Serviciilor sau orice fel de
contract cu privire la licență acordată în baza pct IX a Regulamentului cu
Clientul cu un preaviz de o lună din motive importante înțelese ca:(catalog
închis):
a. modificarea legii care
reglementează furnizarea de servicii electronice de către
Vânzător, care au influență
asupra drepturilor și obligațiilor reciproce specificate în
contractul încheiat între
Client și Vânzător sau o modificare a interpretării dispozițiilor
celor de mai sus prin hotărâri
judecătorești, decizii, recomandări sau recomandări
competente în limitele
atribuite de birouri sau organe abilitare;
b. modificare a modalității în
care serviciul este oferit exclusiv din motive tehnice sau
tehnologice (în special
actualizarea cerințelor tehnice indicate în prezentul
Regulament);
c. schimbarea domeniului de
aplicare sau furnizarea de servicii la care se aplică
prevederile prezentului
Regulament, prin introducerea de noi, modificarea sau
retragerea de către Vânzător a
funcționalității sau serviciilor existente cuprinse de
Regulament.
2. Indiferent de conținutul
art. 1, luând în considerare grijile deosebite ale Vânzătorului pentru
protecția datelor personale
ale Clientului și prelucrarea acestora pentru o perioadă rezonabilă
de timp, Vânzătorul poate
rezilia Contractul de Furnizare a Serviciilor cu efect imediat, în caz de
inactivitate a Clientului în cadrul Magazinul Online pentru o perioadă
neîntreruptă de minim 3 ani.Rezilierea contractului pentru inactivitate are ca
efect stergerea datelor personale din baza de date.
3. Vânzătorul, trimite
declarației sa, conform celor specificate în pct. 1 și 2 de mai sus, la
adresa de e-mail indicată de
către Client atunci când acesta creează un Cont sau plasează o Comandă iar în
cazul în care Vânzătorul nu dispune de o adresă de e-mail a Clientului – în
cadrul notificării din Aplicație.
4. Vânzătorul poate denunța
Contractul cu Clientul privind Prestarea Serviciilor sau orice fel de acord cu
privire la licența acordat în conformitate cu pct. IX a Regulamentului pentru o
perioadă de preaviz de șapte zile și/sau să refuze dreptul de utilizare a
Magazinului Online (inclusiv prin intermediul Aplicației) precum și plasare de
Comenzii și/sau deasemenea poate limita accesul la un anumit sau la întregul
Conținut, din motive importante, adică în caz de încălcare gravă de către
Client a prezentului Regulament, adică în cazul în care Clientul (catalog
închis) încalcă prevederile punctului II.art.7. a, c, d, e, h, i, j a
Regulamentului.
5. Din motive întemeiate,
adică în caz de încălcare gravă de către Client a prezentului
Regulament, în cazul în care
Clientul încalcă punctul II.art.7. f sau g al Regulamentului
(catalog închis) Vânzătorul
poate să nu accepte oferta Clientului în ceea ce privește anumite forme de
plată sau livrare, pentru a evitarea altor daune. Prevederile prezente se
aplică indiferent de date de identificate a Clientului și ce date sunt
furnizate la plasarea Comenzii și în special atunci când Clientul încalcă
punctul II.art.7.a al Regulamentului.
6. În cazul plasării unei alte
Comenzi la alegerea a unei anumite metode de plată sau de
livrare de către Client,
pentru care se aplică dispozițiile art.5 de mai sus, Vânzătorul va
contacta Clientul prin
trimiterea unui mesaj la adresa de e-mail a Clientului pentru a notifica
Clientul despre încălcarea Regulamentului și astfel neacceptarea ofertei cu
utilizarea a anumitei metode de plată sau de livrare, indicând modalități
alternative de plată sau de livrare.
Dispozițiile punctului IV art.
4 se aplică în mod corespunzător
7. Clientul căruia i se aplică
prevederile paragrafului art. 4 sau 5 de mai sus poate utiliza
Magazinul Online sau poate
utiliza o anumită metodă de plată sau livrare după contactul în prealabil cu
Vânzătorul (prin DRC) și obținerea acordului Vânzătorului pentru continuarea
utilizării Magazinul Online sau folosind o anumită metodă de plată sau metodă
de livrare.
8. Regulamentul și anexele la
Regulament constituie un contract standard în sensul art. 384 § 1 din Codul
civil.
9. Vânzătorul poate aduce
modificări la prezentul Regulament (cu excepția pct. XII a
Regulamentului, care se aplică
clienților care nu sunt consumatori și care se pot modifica în orice moment în
conformitate cu legislația generală aplicabilă), dacă cel puțin unul dintre
următoarele motive este exclus (catalog închis):
a. modificarea legilor care
reglementează vânzarea de către Vânzător a Produselor sau
prestarea serviciilor prin
mijloace electronice care influențează drepturile și obligațiile
reciproce specificate în
contractul încheiat între Client și Vânzător sau o modificare a
interpretării dispozițiilor de
mai sus prin hotărâri judecătorești, sau a organelor abilitare.
b. modificare a modului de
prestare a serviciilor datorată exclusiv din motive tehnice
sau tehnologice (în special
actualizarea cerințelor tehnice indicate în prezentul
Regulament);
c. schimbarea direcției de
furnizarea de servicii la care se aplică prevederile
Regulamentului, prin
introducerea, modificarea sau retragerea de către Vânzător a
funcționalității sau
serviciilor existente reglementate de prezentul Regulament.
10.În cazul realizării unor
modificări în ceea ce privește Regulamentul, Vânzătorul va pune la dispoziție
un Regulament uniform prin publicarea pe site-ul Magazinului Online și
printr-un mesaj trimis la adresa de e-mail specificată în Contractul de
Prestare de Servicii în așa fel încât clientul să se poată familiariza cu
conținutul său; Dacă Vânzătorul nu dispune de o adresă de e-mail a Clientului,
informația despre modificarea Regulamentului va fi trimisă Clientului în cadrul
informărilor prin intermediul Aplicației.
11. Modificarea Regulamentului
intră în vigoare după expirarea perioadei de 14 zile de la data trimiterii
anunțului privind modificare. În cazul Clienților care au încheiat un Contract
de Prestări Servicii, adică dețin un cont, aceștia au dreptul să rezilieze
Contractul privind Prestarea Serviciilor în termen de 14 zile de la data la
care sunt notificați cu privire la modificarea Regulamentului. Modificarea
Regulamentului și rămâne irelevantă pentru Contractele de Vânzare încheiate de
către Client și Vânzător înainte de modificarea Regulamentului.
XII. DISPOZIŢII
PENTRU CLIENȚII NONCONSUMATORI
• Prezentul punct din
Regulament şi dispoziţiile prevăzute în acest punct se referă numai la Clienții
și Beneficiarii care nu au calitatea de consumator (persoană fizică).
• Vânzătorul are dreptul de a
rezilia Contractul de Vânzare încheiat cu un Client
nonconsumator în termen de 14
zile calendaristice de la data încheierii. Renunţarea la
Contractul de Vânzare în acest
caz se poate face fără prezentarea cauzelor şi nu oferă motive Clientului să
aibă pretenţii faţă de Vânzător.
• În cazul Clienţilor nonconsumatori,
Vânzătorul are dreptul de a limita metodele disponibile de plată, inclusiv
poate solicita plata în avans, integrală sau a unei părţi, indiferent de metoda
de plată aleasă de Client sau a prevederilor din Contractul de Vânzare.
• În momentul predării de
către Vânzător a Produsului către transportator (curier), Clientul
nonconsumator preia beneficiile şi sarcinile asociate cu Produsul precum şi
riscul de pierdere accidentală sau deteriorare a Produsului. Vânzătorul în
acest caz nu este responsabil pentru pierderea, diminuarea sau deteriorarea
Produsului survenite de la preluarea pentru transport până la predarea lui
către Client sau pentru întârzierile datorate transportului.
• Potrivit Codul civil, este
exclusă răspunderea vânzătorului privind garanția produsului față de un
antreprenor.
• În cazul Clienților care nu
au calitatea de consumator, Vânzătorul poate rezilia Contractul privind
Prestarea Serviciilor sau orice acord de licență furnizat în conformitate cu
secțiunea pct. IX a Regulamentului cu efect imediat și fără a identifica cauza
prin trimiterea unei declarații către Client în orice formă.
• Nici Vânzătorul sau
angajații acestuia, reprezentanții autorizați și agenții nu sunt
răspunzători față de Client,
subcontractori acestuia, angajați, reprezentanți autorizați și / sau agenți
pentru orice fel dedaune, inclusiv pierderi de profit, cu excepția cazului în
care prejudiciul a fost provocat intenționat de către acesta.
• În fiecare caz privind
stabilire răspunderi Vânzătorului, a angajaților săi, a reprezentanților
autorizați și / sau a plenipotențiarilor, răspunderea față de consumator,
indiferent de temeiul său juridic, este limitată - atât în cadrul revendicării
unice, cât și în cazul oricăror cereri totale.
- până la valoarea prețului
plătit și a costurilor de livrare din ultimul Contract de Vânzare, dar nu mai
mult de o mie o sută lei.
• Toate litigiile apărute
între Furnizor / Vânzător şi Beneficiar / Client nonconsumator vor fi supuse
unei instanţe judecătoreşti competente.
• Pentru clienții
nonconsumatori, Vânzătorul poate modifica Regulamentul în orice moment în baza
legilor generale aplicabile
XIII. DISPOZIȚII
FINALE
• Regulamentul intră în
vigoare începând cu data de 24.05.2018
• Contractele încheiate prin
Magazinul Online sunt încheiate în limba română.
• Securizarea, asigurarea și
punerea la dispoziție a prevederilor relevante ale Contractului privind
prestarea Serviciilor pe cale Electronică se realizează prin trimiterea unui
mesaj la adresa de e-mail furnizată de către Client.
• Asigurarea, securizarea,
punerea la dispoziție și confirmarea către client a prevederilor
Contractului de Vânzare
încheiat se face prin trimiterea unui e-mail către Client cu
confirmarea Comenzii plasate
precum și prin atașarea la coletul care conține Produsul,
specificțiile Comenzii și
dovada fiscală privind achizitia. Conținutul Contractului de Vânzare este
securizat suplimentar în sistemul informatic al Magazinului Online.
• Vânzătorul furnizează măsuri
tehnice și organizatorice adecvate gradului de pericol pentru securitatea
funcționalității sau serviciilor furnizate în cadrul Contractului privind
prestarea Serviciilor. Utilizarea Serviciilor Electronice este asociată cu
riscurile tipice de transmitere a datelor prin Internet, cum ar fi diseminarea,
pierderea sau accesul persoanelor neautorizat.
• Conținutul Regulamentului
este disponibil gratuit clienților la sectiunea regulament de pe
platforma Magazinului Online rahelstore.ro, dar și în cadrul Aplicației
unde clienții îl pot vizuali și tipări în orice moment.
• Vânzătorul informează faptul
că utilizarea Magazinului Online prin intermediul unui
browser Web sau a Aplicații,
inclusiv plasarea unei Comenzi și efectuarea unui apel telefonic către DRC,
poate implica suportarea unor costuri privind conectarea la Internet (comision
de transmitere de date) sau al costurilor de conectare privind efectuarea unui
apel telefonic, în conformitate cu tariful furnizorului de servicii utilizat de
către Client.
• În cazurile care nu sunt
reglementate de prezentul Regulament se aplică dispozițiile generale aplicabile
ale legilor române, mai exact: Codul civil; Legea 34/2014 privind drepturile
consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, Legea
356/2002 privind comerțul electronic, HG 1308/2002 privind aprobarea normelor
metodologice pentru aplicarea legii 356/2002 privind comerțul electronic, legea
193/2000 privind clauzele abusive din contractele incheiate intre profesioniști
și consumatori, Legea 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile
asociate acestora, Legea 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter
personal și protecția vieții private in sectorul comunicațiilor electronice.
• Alegerea legislației în
temeiul prezentului regulament nu privează consumatorul de protecția acordată
acestuia pe baza unor dispoziții care nu pot fi excluse prin intermediul unui
acord încheiat între Vânzător și Consumator în temeiul legii care, în
conformitate cu
reglementările aplicabile, ar
fi adecvat în absența alegerii.
Anexa nr. 1 - Modelul
fomularului de reziliere a contractului încheiat la distanță
(acest formular trebuie
completat și trimis doar în cazul dorinței de reziliere a contractului)
MODELUL FORMULARULUI DE
REZILIERE A CONTRACTULUI
(acest formular trebuie
completat și trimis doar în cazul dorinței de reziliere a contractului)
Destinatar: Sc Octopus inc
Srl, Str. Visinilor nr 2, Cisnadie – Sibiu ,Romania
Eu / Noi (*) prin prezenta renunț(ăm) (*) la contractul de vânzare pentru
următoarele
produse/servicii (*):
Data încheieri
contractului(*)/ridicarea produsului(*)
Prenume și nume / Denumirea
consumatorului (*)
Adresa consumatorului
Semnătura consumatorului (doar dacă formularul se trimite pe suport hârtie)
Data
(*) Tăiați dacă nu este cazul_